onsdag 12 september 2012

Nya kompisarna

Gäääääääääääsp - första morgonen på Berga Gård. Nu ska jag få snacka med Kolle lite närmare. Insåg ju redan igår att detta är en kille som vill bestämma. Så när vi kom ut i hagen så ställde jag upp och klia hans rygg - så var han nöjd sedan. Ibland blänger han på mig men jag låtsas inte se det. Kul med en kompis i alla fall.

 
 
Jag och Matte tog en promenad lite längre kring stallet, mycket otäckt är det ju. Och sen ville hon att jag skulle stå stilla vid en ramp som hon gick upp på - och de kunde jag väl göra för hon klia mig på ett myggbett på ryggen som var jätteskönt. Dagen efter förstod jag det där med rampen - hon sitter upp på mig därifrån - cool, då slipper jag belasta min rygg så mycket.
 
Nu är det min andra dag med Matte - och jag tror inte jag behöver vara rädd för någonting mera. Visst är det lite otäckt med sprayflaskor ibland - men hey - man kan väl inte vara perfekt. Matte är så stolt över mig och skryter för alla att jag blivit så cool - att de skulle vara så märkvärdigt, men är ju en häst!
 
 
Dag 4 var det dags att träffa nästa kille - de var tydligen Glitfaxi. Han var lite kaxig, men de märkte jag direkt att de var nog mest en fasad, så jag kaxade upp mig tillbaka så hade vi en jätterolig lekstund i hagen. Sen kunde vi ju käka i lugn o ro. Kolle hängde på han också - dom var tydligen bästa polare.
 
Chilla med Kolle och Glitfaxi i ett par dagar, sedan var det dags att träffa Rindill. Han ville mest valla runt mig i hagen - och ok - de fick han väl göra då. När han tröttna så var det käket som gällde igen - och jag tror han gillar gräs mera än att gå runt med mig i hagen.


Dagen efter sa jag hej Askur som är Rindills kompis och sen släpptes vi alla in i den s k valackhagen. Allt var lugnt förutom Askur som ville vara lite kaxig, sprang ifrån honom men han hängde på och sen vallade han runt mig i några dagar. Men vad gör man inte för att smälta in i det nya gänget. Tror jag passar ganska bra. Den där Kolle är lite sur på mig men det beror nog på att Matte är med mig och inte med honom hela tiden. Men "luften är fri och andas" som Kolles mattes säger så jag nyttjar luften runt honom då han är en cool kille som jag tänker hänga med.

Ja de var första veckan med Matte på Berga gård. Jag är nu en trygg och glad kille som trivs med tillvaron <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar