lördag 29 september 2012

Hösten är här

September går mot sitt slut och det blir mörkare om kvällarna, men de gör inget för nu står jag inne i min box om nätterna och snackar med Lunkens valackar. Ganska mysigt för det har regnat massor och hela tiden tycker jag. Tur att människorna har fixat så vi får en större träddunge att stå i när det är som värst :D

Annars är det lugnt på fronten - tycker jag - men inte Matte kan jag tänka. I måndags när vi tränade på volten så fick jag liksom nog. Tredje galoppfattningen drog jag ut genom volten - Matte hade ju inte stängt grinden - och där stod några bänkar som Matte tyckte jag skulle väja för. Och det gjorde jag - åt höger. Men Matte försvann åt vänster. Hon hade inte efterspänt gjorden........... Ja ja - ska hon ligga där på backen så går väl jag upp till stallet och kollar läget. Tror Matte hade lite ont när hon kom stapplande efter.

Vi tog en Lundarunda med hunden Frosty på onsdagen och de var skönt. Men i fredags så envisas hon med att vi ska vara på volten igen. Känns inte riktigt ok där nere. Matte stängde grinden och spände sadelgjorden... 2 ggr..... Men när hon väl var i sadeln så blev det otäckt - så jag drog i väg och försökte komma ut. Grinden stängd - försöker mot annat håll - staket - försöker andra siden... Till slut fick Matte mig att förstå att jag skulle stanna och hon hoppa av. Vi gick några varv runt i volten - och det är ju lugnt. Så hoppa hon upp igen. Och kolla sadelgjorden.... Vi tränade lite volter och tölt men sen fick jag nog igen och la i högsta växeln och herja runt. När väl Matte fått stopp på mig så hoppa hon av och vi gick upp till stallet och käka lite..... Hon ser fundersam ut nu Matte, undrar vad som kommer här näst...

I alla fall säger Matte att skatten finns under regnbågen och inte vid dens slut (för där är volten)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar