onsdag 12 september 2012

Berga Gård

Så stod hon där - Matte och satt på mig en snygg lädergrimma och tog ut mig på gården. Och vidare mot en transport. Men de var en konstig grej där bak som jag aldrig sett förut (jag kan lasta mig själv i transporter, men dom kliver man ju direkt in i.....). Nä de här tänker jag inte vara med om, jag är ju en känslig kille som vill ha det som det alltid varit. Då kom jag på att om jag går upp på sidan av "grejen" och direkt in i transporten så blir de ju nästa som jag är van.

Efter en stunds skumpande stannade vi och jag fick kliva av - men var sjutton var jag nu. Här var inget jag kände igen och jag får nog lov att visa Matte att jag tycker det är mycket otäckt här. Och ett gäng hästar kom susande genom hagen och kollade in mig. Matte sa att det skulle bli mina kompisar så småningom....
 
Men nu var det dags för en inspektion av denna nya plats. Det verkar ju ok - rött stall och gröna hagar - det blir nog bra. Jag fick testa en hage och sedan kom Matte och hämtade mig med en annan häst - det var tydligen den där Kolle. En bestämd herre, men vi gick och käkade jysst gräs ett tag så de var lugnt!
 
Sen ställde Matte in oss i stallet i varsin box bredvid varandra så vi skulle få ha lite killsnack innan vi skulle få gå i samma hage i morgon. Huuuu vilken dag - mycket nytt är det - ganska skönt att ha en box på 9m2 att slumra i en stund.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar