onsdag 12 september 2012

Miljöträning....

Dagarna går och under augusti månad så har man boat in sig ordentligt i hagen och med killarna. Kolle är fortfarande lite tjurig, men jag låtsas inte om honom så mycket. Jag är så trygg så jag kan spatsera iväg själv om det inte passar för tillfället.

Matte och jag rider varannan dag, och hon har tagit hjälp av Anne-Marie Röst som kommer och tränar oss varannan fredag. Hon kan den människan - hon får mig att göra saker som jag inte förstår att jag ska eller kan göra. Men Matte får nog kämpa ett tag till för att få mig att trava - hey, jag är ju islänning och töltar ju så gärna - varför överdriva sin framfart.

Har testat några nya saker också. Glitfaxi och matte Ann älskar något som heter bada. Så jag tänkte att jag hänger väl med på det då. Efter att gått slalom mellan vattenpölarna dit (dom kan säkert vara djupa dom där vattenhålen) så kom vi fram till något som hette sjön. De var en JÄTTE vattenpöl!!! Nu börjar man ana ugglor i mossen....
Matte satte på mig en jättelång lina och bad mig att föja med - och det gör jag ju alltid när hon säger så. Men... att sätta hoven i pölen??? Men där stod ju Matte och syntes bara till hälften och Glitfaxi och Matte Ann visade bara huvudena i pölen...... Ja ja de var väl bara att hänga på. Och det var jättehäftigt. Man kunde blåsa bubblor om man stoppa mulen under vattnet, och när inte hovarna tog i marken längre så vifta man lite med benen så kom man framåt!!!

En annan dag satt Matte på mig en snygg blå repgrimma och så gick vi ner till volten. Hmmm det var nog ingen longering på gång. Det var något som hette Horsemanship...???.... Matte sa när jag skulle stå stilla och när jag skulle följa efter henne. No problems, varför skulle jag låte henne få gå utan mig?? Sen gick vi över pressenningar och träpallar - ja går hon så går ju jag. Förstår inte ståhejet över att jag gjorde det direkt... människor :D


Det har också kommit hem en jysst kille till hagen som heter Godi, nu är vi liksom 2 och 2 och 2.

I början av september kom de tre killar till; Geisli, Birkir och Seidur. Snälla killar som nog inte är så höga i rang - dom håller sig mest för sig själv. Trodde jag skulle få några Youngster och busa runt med. Men det kanske blir mer tid över till det när hösten kommer och maten tar slut i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar