onsdag 24 maj 2017

10 år


Tänk vad tiden går - 10 år fyller jag idag - och av dem har jag tillbringat 5 med Matte på Berga gård.

Förutom allt annat jag har lärt mig genom dessa år, så började en ny era idag. Matte har länge önskat våga rida mig barbacka (varför man nu inte ska använda sadel). Så idag bar det av. Men hon hade lite säkerhetslina i en voltigegjord. Men vi red i 1,5 timma (fast vi mös lite i skogen där jag kan kika ut över nejderna och Matte bara vara). Och inte nog med skritt här inte - utan till och med lite tölt blev det på hemvägen :)




Sen var det paketöppning och tårta. Då jag knixade lite med lädergrimman uppe på Artinge i fredags så fick jag en ny.... så det lär väl bli flera förflyttningar i transporten, då det är där jag använder lädergrimmor. Snygg är den i alla fall med extra ludd (och snygg är jag även om jag är lite grön-gräs-trött)


Och så pricken över i:et på en födelsedag.... tårtan.... De var smarrigt (i alla fall "garneringen")....


Så Hipp Hipp Hurraaaaaaaaaa för mig idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar