måndag 27 februari 2017

Trökiga februari...

Nu har det gått två månader sedan jul och det har varit antingen lervälling eller isgator ute. Matte börjar bli lite uttråkad på rid underlaget även om hon envisas med att få till det på bästa sätt för träningen med Anne-Marie Röst varannan vecka (tycker det är ganska kul men det gnäggar vi lite tyst om). Matte roar sig med att införskaffa nya träns (tyckte hon pratade om något som hette "inköpstopp", men jag har väl missuppfattat vad det innebär). Snygg är jag i alla fall....



Nu får vi hoppas på lite bättre väder i vår. Vi är anmälda till 4 tävlingar så får vi se om det är något som jag vill hålla på med. Annars får tror jag att jag satsar på att visa upp mina trix. Jag fick äntligen lära mig ett nytt i veckan igen "ruska på huvudet" :) Matte är lite återhållsam med inlärandet då hon säger att jag är lättlärd, men att jag hela tiden kör de trix som jag lärt mig. Måste ju öva ;)

Ibland är det i alla fall fina vinterdagar så jag och våra bästisar kan vara ute och galoppera fram i snön. Världens bästa Pirjo o Rindill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar