lördag 12 september 2015

Fyrgångare


Matte blev kaxig värre efter kursen hos Anne-Marie i maj. Nu har vi sedan 2 veckor tillbaka börjat att galoppera :) Jag tycker nog det är lite svårt, ibland säger Matte att det känns som jag har en gångart i varje ben, men efter några steg så brukar de reda ut sig. I alla fall när vi galopperar fram efter vägarna. Nere på volten och ovalbanan är det lite svårare när det inte blir så långa sträckor.

Längre sträckor har vi också njutit av den senaste tiden. Turerna mot Rävstenen och Hogsta blir fler och fler. Min kondis blir successivt bättre och bättre. Men det är skönt att svalka sig vid Rävstenen under turerna.

  
 Och nu är Mattes lilla hemlighet offentlig. Kolle kom - till Mattes stora glädje - åter till Berga. Jag har i en veckas tid nu fått varit sällskap till honom innan han idag har släppts in i Valackflocken till mina andra polare. 
Vi får väl se vem som blir "Kungen av hagen", Kolle var ju de innan han åkte till Gotland för ett år sedan. Jag glider runt som vanligt o är bara snäll (men Matte såg nog att jag tog bort ett orosmoln för Kolles skull idag... ). Han är ju faktiskt en häftig kille, men jag tycker nog Matte är lite väl gullig med honom.... Hon är min ;)

Nu ser vi fram emot hösten och vad det kan komma att bli med min och Mattes nyfunna lycka att galoppera fram över vidderna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar